22 Mayıs 2011 Pazar

3 yaşa 3 hafta kala Arda Toti'si


Son 2-3 aydır inanılmaz değişti bizim toti. 3 ay geriye gidince de okula başladığı tarih çıkıyor önümüze. Gözle görülür, kulakla duyulur değişiklikler oluyor kendisinde bu aralar. Konuşma aldı başını gidiyor, kendi kendine iş görme yeteneği gelişti, herşeye "Ben yapabilirim, ben başarabilirim" diye atlıyor, sanki daha bir laf-söz dinliyor, kendi kendine oyalanma-oynama-dikkat toplama süreleri bayağı uzadı, ne bileyim bir olgunlaştı işte, ama hala daha sıkıştırmalık, yemelik, gıdıklamalık ve komik...En güzel zamanları diye düşünüyorum, hoş her dönem böyle düşünüp, bir sonraki dönem vazgeçip, yeni dönemin daha tatlı olduğuna kanaat getiriyorum, ama bilemiyorum, bıyıkları terleyip, sesi borazan olduğunda ve ayakları buram buram koktuğu zaman da bu kadar sıkıştırmalık ve yemelik olduğunu düşünecek miyim?? Sanmıyorum :)

Neyse aklıma gelen bir kaç not ve anektod:

* Babun-Derin bizdeler: Derin tuvalete gitti, Arda da arkasından; "Seyletcem beeen" diyerek. Tuvalette konuşuyorlar, bende kapı aralığından bakıyorum, Arda bir parça tuvalet kağıdı koparıp Derin' in eline verdi ve şöyle buyurdu:
   - "Delin, bak sana peçete kopaldim, al bununla çiş bitince kukunu sil!!"

* Akşam yemekte pilav yerken, pirinçleri sayar: "Bu Mrs Selin, bu Mrs. Hilal, bu Ekin Loya, bu Mahir, bu Ömer, bu da Ardaaaa!"

* Okuldan konuşurken: "Anne, Mrs Hilal'in saçlalı daile (daire) şeklinde, çok güzeeel!" (Hilal Hanım' ın saçlar kıvırcık!)

* Mrs Selin' in yeni başlayan Yunus'u alıştırmak için daha fazla onunla vakit geçirmesine biraz bozuldu sanırım, azcık gönül koyuyor gibime geliyor, nede olsa ilk aşktı kendisi :)

* Okula başlarken hep Mira' nın okulu dedik, geçen gün sabah kalktı, hazırlanıyoruz, her sabahki klasik soruyu sordu:
     -"Anne neleye gidiyooss?"
     -"Anne-Baba işe, Arda okula."
     -"Anne, Mia' nın okulu diil, Arda' nın salı (sarı) okulu diii miii??"

* Bu arada dönüşleri konuşuldu birkaç kez diye midir nedir, son 2-3 gündür Mira'yı sorup duruyor, Banuu duy sesimizi!!)

* Tv ye ilgisi bayağı azaldı, bir ara ürkmüştüm çok istiyor diye, şu ara hiç aklına bile gelmiyor, hele ki evde Derin veya Ekin gibi kendinden biraz büyük bir çocuk varsa, saatlerce aklına gelmiyor, inanılmaz güzel oyun oynuyor onlarla. Akşamları yemek sonrası-uyku öncesi Orman Kavşağı ritüeli var, hafta sonları da bazen kendi talep etmese de ben açıyorum, azcık bencillik ederekten...O zaman da Mater' ın abartılı hikayelerini seyrediyoruz. Sonra birden alakasız bir yerde "Anne, biliyol musun, ben eskiden bil matadoldum (matadordum) diyor aynı Mater gibi...Fakat o bir ikizler ve sanırım artık ne Mater ne de Şişi McQueen eski çekiciliğini korumuyorlar...Eş dost da bir dolu Mater almıştı oysaki doğum sonrası için..

* Kitaplara ilgi ise acayip arttı, başka bir postta yazarım favorilerini...

* Kendince kurnazlıklar yapıyor, mesela "Haydi Arda diş fırçalamaya!" dediğimde; "Anne, sen gel otul bu koltuğa ve bilaz dinlen!" diyebiliyor, yada ufak yalanlar: Yemek vakti geldiğinde ve menüde sevmediği birşey olduğunda: "Bundan okulda yedim" gibi..

* Bazı kelimeler düzeldi: "Kırsımı" = Kırmızı oldu, "Lütes" = Güzel oldu, "Gabila" = Galiba oldu..
   Ama hala: "Sıkaç" = Sıcak, "Tulunu" = Turuncu, "Şişmek "= Şimşek
ve bir sürü daha var bunun gibi...ve ben bunları çok seviyorum, kendim bile böyle söyleyesim geliyor çoğu zaman :)

* Bebek konusunda da elimizden geldiğince abartmadan, pembe bir tablo çizmeden anlatıyoruz, odasındaki değişiklikleri görüyor, bazen soruyor, bazen anlatıyorum hiç ilgilenmiyor, bilemiyorum, yaşayarak göreceğiz. Geçen gün sona kalan 3 isim konuşuluyordu, "Arda sence ne olsun bebeğin ismi?" dedim...Düşündü taşındı "Eliiiif" dedi. Seçeneklerimiz arasında olmayan ama bu aralar çok vakit geçirdiği ve çok sevdiği birisinin ismini...Memo' nun Amerika'dan gelen kuzeni, büyük aşkı Elif' in ismini uygun gördü :)

Şimdilik aklıma gelenler..Yine yazmadığım için bir kenara, tıkana tıkana yazdım..neyse...

Bu arada meraklısına not: Hala doğurmadım, 40+4 bitiyor bu akşam! Haydi hayırlısı...:)

                                                                       Elif ile mutlu mesut :)

                                                                          Derin ile, yine mutlu mesut! :)

4 yorum:

gezicini dedi ki...

çok güzel fotolar bunlar. sanki çok yakışıklı bir delikanlı olacak!
sevgiler
gorki

Adsız dedi ki...

çok guzel fotograflar,allah tez zamanda kurtarsın saglıklı dıhhatli bebeini kucağına alman dileğilyel.Benimde 3 yasındakzım var ankaradayız bizde kreslere bakıyoruz bu aralar bir sakıncası yoksa arda hangi krese gidiyor ismini verebilirmisin

Eko Anne dedi ki...

eee bugün doğurdun mu.. hadi artık

Sen Gelince dedi ki...

Neeeeee!!!??? Ne zaman bitti 40 hafta? Bu arada bunu yazarken bir önceki postun başlığını da görmüş oldum. Ay çok heyecanlı:))))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...