7 Mayıs 2010 Cuma

Fobiyus berbatyus

Fobim var benim..
Bayağı ileri seviyede..
Mevsim yaza döndümü hortlayanından..
Havalar acık ısındımı beynimin derinliklerinden açığa çıkan..
Kimi zaman yok yere havalara zıplatan..
Korkudan dilimi tutturan..
Bahsi geçince bile tüylerimi diken diken yapan..
Karafatma/Hamam böceği/Kakalak..her ne zıkkım ise adı..
Antalya'da rehberlik yaptığım dönemlerde "uçan" ı ile karşılaşınca iyice cozutan..
"Evlilik sonrası sevgili evimiz" in, eski bir bina ve teraslı olmasından mütevellit, "arada bir" bu zıkkımdan barındırdığı gerçeğiyle karşılaştığımda ise tavan yapan bir fobi bu..
İş yerimin bahçe içinde olması ve yapının 1939 inşaası olmasını ise boşverelim..
Hep de bana mı görünür kardeşim? Hep benim mi karşıma çıkar bu zıkkım?
Geçen sene yöneticiyi taciz ederek yaptırdığım ilaçlama sonrası yaz daha sakin geçti..
Ama ben kışı seviyorum, hem sıcak sevmem, hemde soğuk havada pis inlerinde kış uykusuna yatıyo bu zıbarasıcalar..
Hamileyken, koca da iş seyahatindeyken iri bir tanesi ile karşılaşıp, yastığım kolumun altında (neden yastığımı da aldım bilemiyorum) koca göbeğim önümde, ağlaya ağlaya kayınvaldeme gidip koca dönene kadar orda kalmışlığım var..
Loğusa cinneti içerisinde bir gece emzirirken, koluma sürünen sütyen askısını "o" zannedip kolumu boşlayıp, yavcucağın kafasını boşluğa düşürmüşlüğüm var..
Asıl derdime gelince: Bir gün Arda yanımda karşılaşınca ne yapacağım ben? Ona aynı fobiyi aşılamamak için ne halt edeceğim? Kara kara düşünüyorum bu işi ben..
Bu sabah kış bahçesinde büyük bir tezahürat yaptı, şaşkınlık, sevinç nidaları..Arkam dönüktü, gülümseyerek döndüm, "N'oldu??" diye..Garip bir böcek yürüyor, onu görmüş, sevinçle takip ediyor..İlk önce titrer gibi oldum ama baktım ufak, zararsız..Biraz izledik, kadim dostum Banu' nun (*) kızıyla yaptığı geldi aklıma..
"Arda' cım evine yollayalım mı onu?" dedim..
Kafa salladı evet anlamında..Elime geçen bir kağıt parçasını altına doğru tuttum, böcük üzerine yerleşti ve törenle, el sallayarak kendisini balkondan evine doğru "sıpıttık"..
Aynı şeyi o mendebur ile yapabilmeyi isterdim..evine yollayabilmeyi, oğlumun önünde paralize olmamayı, daha kötüsü ciyak ciyak tiyatro yapmamayı, ona da aynı fobiyi geçirmemeyi..
Ama bırak kağıt üzerine almayı, yaklaşabileceğimi bile sanmıyorum..onu evine yollama fikri dizlerimin bağını bile çözüverdi şu an..
Üzülüyorum bu işe ben...bir çaresi olmalı..
(*) Kısa not: Kadim dost Banu tüm börtü böceği evine yollayıp, kızına örnek olurken ne oldu bir gün biliyor musunuz? Boş bulunup, bir sineği rulo yapılmış bir dergi ile evin duvarına "ÇAAAAT" diye yapıştırdı!! Derin de boş gözlerle annesine bakakaldı, hayatının şokunu geçirdi! :)

Demekki neymiş? Ana boş bulunmazmış! :) Babun öperim cancağızım!!

9 yorum:

Adsız dedi ki...

AHAHAHA KOPTUM BEN GÖZÜMDEN YAŞ GELDİİİİİİİİİİİ:D
BABUN

Zeynep dedi ki...

çook iyi anlıyorum sizi:( uçaktan ödüm patlar, nefes alamadığım, gerginlikten kıpkırmızı olmuslugum vardir.ellerimi filan kullanamam kıtlenır kalırım :( bu yaz oglumla ucacagim ve ne yapacagimi nasil nasil bas edecegimi hiiic bilmiyorum..İlk karşılaşmanızda bol şans diliyorum :)

Sen Gelince dedi ki...

Fobi düzeyinde değil belki ama şeylere ben de kendimi bildim bileli aynı hissiyat içindeyim:)

zeynepa dedi ki...

ay banu, kendi kendime otururken iyi güldürdün beni!!!

ay ıtır, aslı da küçükken bizim apartmanın bahçesinden ben önde, o arkada geçerken büyük bir heyecanla bana seslenmişti bir gün: "anneee, bak çot şirin!!! ne tatlı bi böceet!!" demişti. ve tabii ki gösterdiği yerde duran tombul bir hamamböceğiydi :)

vallahi gülüm, ne yapıcan bu işle bilinmez. herhalde erkek çocuğu olduğu için şimdi senin gibi korksa bile ileride büyüdüğünde mertliğe toz kondurmamak adına kendini kontrol etmeyi öğrenecektir, diye düşünüyorum

Totiler dedi ki...

Banu gülmee! :)

Zeynep hosgeldin! 20. izleyicim olan Zeynep Kara sen misin? Ve de 2 adam 1 ben deki Arda' nın annesi??

Özlem zaten bunlardan haz eden bir deli ile karşılaşmadım henüz :)

Zeynep Atatus' cugum; evet erkekler nedense daha bi cool oluyorlar bu haşerat karşısında..yinede ben önünde teatral olaylar yaşamak istemiyorum..Kendimi fobime karşı eğitmem lazım sanırım..
Aslı hala "beğeniyor" mu o "böcet"leri?? :)

zeynepa dedi ki...

ya biliyor musun, o zamandan beri başka hamamböceği görmedi hiç. bir sonraki görüşümüzde nasıl bir tepki vereceğini biraz tahmin edebiliyorum ama. yapmacık bir şekilde "ayy iğrenç" diyecektir ve seyretmeye başlayacaktır böceği.

Ceyda dedi ki...

offf ıtır yaa aynı his ve duygular içerisindeyiz biliyosun hele izmir gibi cehennem sıcağı olan bir yerde napıcam bilemiyorum geçen gün aynı şeyi düşündüm şu zıkkım şeyleri görürsem Melisle nasıl tepki vermem gerek diye ama ben işin içinden çıkamadım hatta kızı orada bırakıp topukları yağlarım herhalde diye düşünüyorum :( Hele senin sütyen olayı gibi göz ucundan görünen kıpırtıları böcek sanıp havalara sıçramalar falan çok iyi anlıyorum seni canım arkadaşım bir de lanetler atom bombasından bile kurtuluyolar yaa öfff Bir de gerçekten hep mi korkan görüyo bunları kardeşim yaa bizim ailede hep ben görüyorum başkası niye ilk görmüyo?? geçen cumartesi babamları da ikna ettim bahçe ve ev tümüyle ilaçlandı. Bu ara siz de ilaçlayın 6 ay nispeten rahat edersiniz. Böcüksüz rahat bir yaz dileğiyle umarım :)

Totiler dedi ki...

Ahh Ceyda böcüğüüüm!! Hatırlar mısın Istanbul'da ki evimizi..ya Nurayın yatağından çıkanı??? Ama haketmişti, ben istemem odamı ilaçlamayın demişti!!! :))

Zeynepa dedi ki...

Son haberler:
Evet, Aslı 1 hafta önce dışarıda ilk böcüğünü gördü Itır'ım :) Karafatma gibi bişey. CİYAK! Böcek! diye bağırdı :) Sonra da böcekleri hiç sevmediğini, sadece arıları sevdiğini. O da bal yaptıkları için olduğunu anlattı.
Bir an önce sana bildireyim dedim :))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...