15 Nisan 2010 Perşembe

Ve bir dönem biter...

Bugün bizim Toti tam 22 aylık oldu. 2 ye 2 kaldı..2 gündür de meme yok hayatımızda..
Tahmin ettiğim kadar krizli olmadı ilk iki gün, yinede 1 haftayı devirmeden sevinmeyeceğim..Hoş sevinmek pek doğru kelime olmadı, zira biten şey kötü bir şey değildi ki sevineyim..Tam tersi çok güzel ve özel bir maceraydı :)
Şaşırdığım şey nasıl oldu da bu kadar devam etti.?! Başlangıcı o kadar zor olmuştu ki..!! "Şu 6 ayı bir tamamlasam, ah ittire kaktıra da olsa bir gelebilsem şu 6. aya, o zaman bitecek tüm bu stres, sıkıntı" diyordum..İlk 2 ay kendimi nasıl yıprattım yakınımdakiler bilir: "Geldi, gelmedi, yetti, yetmedi, galiba kesildi eyvah!" diye kendimi yedim bitirdim, "Ne zor işmiş bu kardeşim, bu strese can dayanmaz, ben bi daha asla doğurmam" filan diye isyan ettim :) Yaraların acısından bazen ağlayarak bazen gözümden yaş gelerek emzirdim, daha doğrusu emzirmeye çalıştım ama hep kendime stres yapacak bir şey buldum, yaralar iyileşti bu sefer de saatlere taktım kafayı; 3 saatte bir mi? her an her yerde mi..? :)
Sonracığıma ne olduysa oldu, bu "külfet" garip bir aşka dönüştü ve 22 ay sürdü..ara ara düşünüp şaştım bu işe..dedim ya beklemiyordum..aslında sabaha karşı bu kadar zorlamasaydı beni kim bilir belki daha devam bile ederdik...Çünkü işime geliyordu bir yandan da; krizleri aşmak,uykuya dalmalar, seyahatler daha bir kolay halloluyordu, ateş ölçmek bile meme sayesinde daha kolaydı! :)
Neyse, şu an bir yandan kendimi "tuhaf ve eksik" hissetsemde hafif hüzünle karışık, diğer yandan "İyi zamanlama Itır" diyorum, "Şimdi yaz geliyor, orda burda askılı bluzlarını çekiştirip rezil edecekti seni memeler ortada, cümle aleme!!" :)

Bu arada blogumuzu okuyorsa eğer, Montessori grubundan Didem' e desteği ve tavsiyeleri için çok teşekkürler! Hiç tanımadığım bir insanın benimle tecrübelerini paylaşması, bu kadar yakınlık göstermesi harika bir şey!

Evet, bu macera da burada bitmiş gibi gözüküyor, ilerde artık bol bol kafasına kakarım sıpanın "pörsüttün memelerimi" diye :)

7 yorum:

banushka dedi ki...

Itııır, hayırlı olsun :) dur hatta arayım ben bi seni...

zeynepa dedi ki...

Ay hadi hayırlısı!!!!!! Itır'ım ya, ben sadece 13.aya kadar emsirdiğim için hiç bu yaştaki çocuğa bir yöntem bilemiyorum diyecek??... umarım bitmiştir artık!! emzirme bitince bir süre sonra eski ince haline de geri döndüğünü görünce ayrı bir sevineceksin :)

Ceyda dedi ki...

Tittimm yaa uzak kalmışım epeydir bak yazıyı okuyunca aaaa toti hala emiyo mu diye düşündüm. Benimki emmediği için bu durum hakkında uzman görüşüm yok ama okuduklarımdan zamanlaman iyi olmuş bebeklerin anneden ayrı kendini birey olarak ilan etmeleri 3 yaşmış o yüzden doğru zamanlama diyorum :)

Adsız dedi ki...

Itırcığım Merhaba,

Seni birkez daha yürekten tebrik ediyorum.Yardımlarım olabildiyse ne mutlu bana.Yazını okurken aynı sancıları ben de yaşamıştım Aylar yıl gibi geliyorsu , emzirebilecek miyim? 6 ay olacak mı? süt geldi mi? azaldı mı? sonra bir de deiğin gibi cümel alemin senin memelerini seyreyleme olayları var. Ama Ne olursa olsun sen çok güzel bir iş başardın ve çok da güzel sonlandırdın.İzninle Afferin arkadaşım sana.....

Sevgiler....
Didem

Itır dedi ki...

Banu hayırlı oldu sanırım :) Ne zaman istersen konuşuruz..
Zeyno..Hadi ya? gidecek mi o yapışkan kilolar yani? Yupii!
Ceyda meme bıraknınca daha bir yapıştı bana ama senin dediğin dönem 3 yaştan sonra, sanırım bir yıl kadar sonra ayrılacağız, şimdilik siyam ikizleri gibiyiz :)
Didemcim, hep yazdım, desteğin, tecrübelerin çok yardımcı oldu bana, sanki eski bir dostsun sen bana..umarım en yakın zamanda karşılaşma fırsatımız olur :)

canan dedi ki...

Itırcım hayırlı olsun yeni dönem:) ben 8 aylıkken bıraktığım için benim de pek bi yorumum olamayacak ama gerçekten işler daha bi kolaylaşıyo sanırım. Uyku olayı bayaaa kolaylaştı bizde mesela. Tabi daha uzun emzirmeyi kesinlikle isterdim. Artık 2.ye:))
Bu arada sorun senin takip listende diil. Ben 2 aydır nerdeyse blogu güncelleyemedim. Bi içimden gelmedi ondan yani:)

Damla dedi ki...

Hayırlı olsun, çok sevindim kolay olmasına :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...